Bibliotekets app: Få det hele med!

Vores app giver dig nemt og hurtigt overblik over dine lån og reserveringer – og den er fyldt med inspiration.

Appen er hele dit bibliotek samlet i miniformat

Her kan du søge, reservere, blive inspireret og se åbningstider og arrangementer. Og appen hjælper dig også med at huske, hvornår du skal aflevere dine materialer.

Du kan søge på tværs af fysiske og digitale materialer, så hvis du ikke finder bogen i fysisk form, kan det være, at du kan få den som e-bog eller lydbog. Med ét klik hopper du over til eReolen - så bliver det ikke nemmere.

Hent appen

Når du har hentet appen, skal du bare vælge Esbjerg Kommune, og logge ind med dit sædvanlige biblioteks-login. Så er du i gang!

Appen er selvfølgelig ganske gratis, og du henter den her:

Scan & lån direkte ved hylden

Du kan nemt og hurtigt låne materialer direkte fra bibliotekshylden med din smartphone.

Prøv funktion Scan & Lån i appen Biblioteket, næste gang du går på biblioteket.

Det eneste du skal gøre, er at scanne bogens bagside med din smartphone.

Når lånet er registreret, bliver alarmen fjernet, og du kan tage bogen med hjem, ligesom du plejer.

Der kan være et materiale, du ikke kan låne i appen. Fx materialer hvor der er flere dele, men så kan du låne det på en automat.

Se i videoen herunder hvordan du låner bogen med din telefon.

Tekniske krav til din smartphone

Funktionen Scan & lån virker på både Android og iOS, men der er dog visse minimumskrav til din mobil, før du kan bruge funktionen:

iPhone 7 eller nyere
iOS 13 eller nyere
Funktionen kan ikke bruges på iPads, da den ikke understøtter Scan & lån funktionen.

De fleste Android telefoner understøtter funktionen.

Scan & lån er kun til udlån

Ved aflevering skal du stadig aflevere ved selvbetjeningsautomaterne.