Voksne

Livestreaming - Tal, tilfældigheder og tipping points

Offentligt foredrag i Naturvidenskab fra Aarhus Universitet.
Billet: Gratis
Hovedbiblioteket

Nørregade 19
6700 Esbjerg
Danmark

Statistik kan nemt misbruges og fejltolkes, men statistik spiller også en vigtig rolle i at forstå verden omkring os. Hør om statistikkens heldige og mindre heldige historier og dyk ned i den nyeste forskning omkring tipping points i klimaet.

Kom og hør om statistikkens heldige og mindre heldige historier – fra sømænd med skørbug, til børnedødelighed på fødselsklinikker, en teknisk fejl i en rumfærge der havde fatale konsekvenser og mulig racisme i amerikansk politi.

Aftenens foredragsholder

Statistiker Susanne Ditlevsen

Husk tilmelding til foredraget

Det er gratis at deltage, men tilmelding nødvendigt.

Offentlige foredrag i Naturvidenskab

Tag med ind bag de tykke universitetsmure og få et overraskende indblik i hvad forskerne egentlig sidder og laver.

I samarbejde med Aarhus Universitet, livestreamer vi på storskærm en række anderledes og inspirerende foredrag om naturvidenskab.